PODRÓBKI O WARTOŚCI 200 000 PLN ZE STRAGANU TRAFIŁY W RĘCE CZĘSTOCHOWSKICH POLICJANTÓW

Wiadomości Lokalne

Podrób­ki odzieży o wartoś­ci ok. 200 000 PLN zostały zabez­piec­zone przez częs­to­chows­kich polic­jan­tów. Odzież była sprzedawana na jedyny z tar­gowisk dzi­ała­ją­cych na tere­nie mias­ta Częs­to­chowa. Polic­jan­ci zatrzy­mali w tej spraw­ie dwie oby­wa­tel­ki Buł­garii w wieku 23 i 24 lata oraz 57-let­niego mężczyznę. Cała trój­ka usłysza­ła zarzu­ty naruszenia prawa włas­noś­ci prze­mysłowej. Spraw­cy przestępst­wa ofer­owali odzież z podro­biony­mi znaka­mi towarowy­mi znanych marek. Jak poin­for­mowała częs­to­chows­ka polic­ja, spraw­cą za wprowadzanie do obro­tu towaru ze sfałs­zowany­mi logo­ty­pa­mi grozi kara grzy­wny, ograniczenia wol­noś­ci, a nawet 2 lata więzienia.

W sty­czniu 2025 roku w podob­nej spraw­ie zostały zatrzy­mane przez polic­jan­tów zaj­mu­ją­cych się zwal­czaniem przestępc­zoś­ci gospo­dar­czej dwie kobi­ety 46-let­­nia mieszkan­ka Rudy Śląskiej oraz 49-let­­nia mieszkan­ka Świę­tochłow­ic, które sprzedawały podrób­ki odzieży markowej za pośred­nictwem inter­ne­tu. W toku tych dzi­ałań zabez­piec­zono tore­b­ki, ubra­nia i ple­ca­ki o wartoś­ci ok. 50 000 PLN. Podrób­ki to prawdzi­wa pla­ga na pol­skim rynku.

Jak rozpoz­nać podróbkę?

  • Niska cena — z reguły podro­bione pro­duk­ty są sprzedawane w dużo niższej cenie niż ory­gi­nalne pro­duk­ty.
  • Brak opakowań — częs­to podro­bione pro­duk­ty, nie posi­ada­ją opakowań lub zapakowane są w wor­ki nieposi­ada­jące oznaczeń.
  • Logo­typy — na podro­bionych pro­duk­tach umieszc­zone są częs­to w innym miejs­cu niż na pro­duk­tach ory­gi­nal­nych, są dosyć częs­to nies­taran­nie wykońc­zone.
  • Podrób­ki zazwyczaj sprzedawane są na tar­gowiskach, bazarach, coraz częś­ciej sprzedawane są także za pośred­nictwem inter­ne­tu.

Anal­izu­jąc zjawisko hand­lu podróbka­mi, warto zaz­naczyć, że nie tylko szkodzi właś­ci­cielom marek, ale także kon­sumen­tom, ponieważ naraża ich na niską jakość pro­duk­tu, nie dając przy tym gwarancji bez­pieczeńst­wa.

rekla­ma

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *